O mně

Kdo jsem
Jmenuji se Jaroslava Ošmerová, jsem mámou tří dětí, učitelka, speciální pedagožka, lektorka programů Feuersteinovo instrumentální obohacení (FIE), Neuro - vývojová stimulace (NVS), Deficity dílčích funkcí (DDF).
S dětmi různého věku a skupin pracuji od svých devatenácti let, nejprve v nízkoprahovém klubu pro děti a mládež, od roku 2003 jako speciální pedagožka ve speciální škole a nyní od roku 2018 jako učitelka v ZŠ Kojetice - detašovaném pracovišti Otevřmysl v Třebíči.
Důležitým místem v mém životě je také naše certifikovaná přírodní zahrada https://zahrada-pod-kopcem.webnode.cz/.
Jak jsem k tomu přišla...
Jako mnoho dalších lidí jsem k FIE i NVS přišla skrze svoji osobní zkušenost, resp. zkušenost mých dětí, a to zejména nejmladšího syna Mirečka. S ním jsme prošli těžkým obdobím v jeho půl roce, kdy měl po očkování vážnou neurologickou reakci, jež ovlivnila jeho následný psychomotorický vývoj. Přirozeně jsme jako rodiče vyzkoušeli různé cesty jak mu pomoct a já jsem se díky své profesi potkala se správnými lidmi na správném místě. Díky nim jsem objevila Neuro - vývojovou stimulaci (a terapii) i FIE, které jsem měla také úzce spojené s mým počátečním působením v Otevřmysli.
Tyto metody mám tedy vyzkoušené na svých dětech (i na těch starších) a následně i současně také na dětech, se kterými pracuji v Otevřmysli v rámci svojí třídy, ale také na dětech, se kterými pracuji individuálně mimo školu. Spatřuji v nich velký potenciál a možnosti pozitivních změn i v někdy zdánlivě bezvýchodných či náročných situacích. Umožňují rozvoj každého jedince.
Výše uvedené metody doplňuji diagnostikou DDF, jež mi v případě potřeby umožňuje odhalit konkrétní problém a přesné zacílení nápravy či dalšího rozvoje. Čerpám také ze svých více než dvacetiletých zkušeností u dětí a stále a ráda je dál rozvíjím.
Protože se na mne začali obracet někteří rodiče, kteří chtějí své děti dál rozvíjet navzdory různým deficitům a omezením, nebo naopak právě proto, že jejich děti jsou nadané, rozhodla jsem se nabídnout tyto možnosti dál. Pokud cítíte potřebu a odhodlání k mnohdy náročným činnostem, můžeme společně zkusit jít s vašimi dětmi či s vámi vstříc k pozitivním životním změnám.


Moje odbornost
Pokud by byla pro někoho podstatná moje odbornost, zde uvádím přehled:
Vzdělání: UP Olomouc, PedF, Speciální pedagogika pro výchovné pracovníky
MU Brno, Speciální pedagogika
JČU Č. Budějovice, rozšiřující studium CŽV obor Učitelství pro 1. stupeň základních škol
Praxe:
1997 - 6/2003 Vedoucí nízkoprahového zařízení pro děti a mládež při Oblastní charitě Třebíč
7/2003 - srpen 2018 Učitelka v ZŠ Třebíč, Cyrilometodějská 22 - děti s lehkou, středně těžkou a těžkou mentální retardací, autismem a kombinovanými vadami
9/2018 - dosud Učitelka 1. stupně v ZŠ a MŠ Kojetice - detašované pracoviště Otevřmysl Třebíč
Další kurzy a semináře atd.:
- Úvod do Neuro-vývojové stimulace Pohybem se učíme
- Neuro-vývojová stimulace v školní praxi Pohybem se učíme
- Instrumentální obohacení Reuvena Feuersteina: FIE - základní I; FIE - základní 2; FIE Standard I; FIE Standard II; Přemosťování principů MLE a Učební potenciál ve vztahu k FIE; účast na mezinárodních konferencích Cogito
- Deficity dílčích funkcí
- Matematika kognitivním způsobem 1
- další kurzy, např.: Aplikované pohybové aktivity (tělesná výchova pro žáky se zdravotním postižením); Neurovývojové odlišnosti z perspektivy Handle® přístupu; Neurovývojové poruchy - dysfázie, ADHD, specifické poruchy učení, autismus; Činnostní učení prvouky v 1. - 3.ročníku; Čtení a psaní s porozuměním ve výuce Čj ve 2. a 3.ročníku - Abeceda, práce s čítankou; Činnostní učení ve výuce M a ČJ ve 3.ročníku; Problematika týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí; Školení poučených ITC uživatelů; Školení psovodů Canisterapie; Sociálně psychologický výcvik; Terapeut nízkoprahových zařízení; a další
- členka Cogito z. s.
- vedení a účast mnoha školních projektů, tvorba ŠVP, zpracování žádostí o granty...